Wil je eens wat anders op je brood of op een toostje? Dan is deze tonijnsalade een echte aanrader!

Maar eerst belangrijke informatie over vis. Vis is onderdeel van een gezonde voeding. Het staat in de Schijf van Vijf en de Puur Gezond piramide.
De vetzuren uit vis zijn goed voor je hart en bloedvaten. Daarom is het advies één keer per week vis te eten. Bij voorkeur vette vis, zoals makreel, haring, sardines of zalm.
Helaas zorgt de visvangst ook voor veel natuur en milieuproblemen. Er is veel overbevissing, bijvangsten zijn groot en zeebodems worden aangetast. Ook kweekvis zorgt voor milieubelasting. Keurmerken zoals MSC en ASC en de VISwijzer kunnen je helpen te kiezen voor duurzaam gevangen vis.

Terug naar je eigengemaakte tonijnsalade.

Voor 4-6 porties heb je nodig:

  • 1 blikje tonijn
  • ½ kleine rode ui
  • 2 augurken sticks
  • 2 eetlepels magere kwark
  • 1 eetlepel mayonaise
  • Peper en zout

Bereidingswijze:
1. Giet het vocht van de tonijn.
2. Snijd de ui en augurken fijn.
3. Roer alle ingrediënten door elkaar.
4. Breng op smaak met peper en zout.

Eet smakelijk!

Groetjes Marissa